Honkeytonk misschien is Merrell vapor glove iets. Die zijn heel dun en soepel en hebben net wat meer profiel dan wildlings. Ik heb zelf alleen de oudere versie gehad en die had een andere zool, dus hoe de nieuwere zool is qua grip weet ik niet, maar duidelijk meer profiel dan wildlings. Ze vallen wat aan de smalle kant, maar het materiaal is wel soepel. Heren model valt iets breder dan dames. Let even goed op qua maatvoering mocht je deze willen kopen, want de mannen en vrouwen versie van deze schoenen valt anders, zit echt meer dan een maat verschil tussen.
Xero shoes Mesa trail of HFS II kan evt ook nog wat zijn, die zijn wel wat meer 'schoen' dan wat je gewend bent, maar niet super dik. Ik zou bij de Mesa trail niet voor de WP (waterproof) versie gaan want die wordt zweterig. Ook hier vallen de mannen en vrouwen maten anders.
Derde optie: leguano's. Vind ik echt heerlijk zitten, zijn extreem soepel. Al hun schoenen hebben dezelfde zool. Er zit een soort bobbeltjes profiel onder, geen mega profiel dus, maar ik heb deze zelf een tijdje gebruikt ook voor hardlopen. Ook in de regen op straat en in het bos, en ben er zelf nooit mee uitgegleden. Bij leguano heb je wat minder ruimte bij de tenen nodig dan bij andere barefootschoenen (staat ook aangegeven op de website).
Schoenen met meer profiel slijten over het algemeen trouwens wel sneller op asfalt.