Hier doen we het in co creatie. Mijn zoons hebben een mega hekel aan knutselen (ik ook en mijn man ook 😆😆) dus het is altijd drama deze tijd. De oudste zit in groep 8, we hebben het samen uitgezocht (hij bedacht wat hij wilde maken, we zochten samen naar een easy manier) en hebben samen spullen geregeld. Hij heeft bedacht wat te kopen en is het ook gaan kopen. Hij heeft geknutseld, wij meegeholpen met het ijzerdraad. Gedicht heeft hij zelf bedacht en getypt alleen heb ik bij een paar woorden met hem meegedacht.
De middelste deed het voor het eerst. Hij heeft het cadeautje gekozen en gekocht, bedacht wat te maken en met mij gekocht en uitgezocht. Hij heeft wat onderdelen gemaakt en geknipt, wij voor hem geplakt. Gedicht werd een kleine driftbui dus uiteindelijk heb ik met hem zitten rijmen.
Je moet toch een beetje balans vinden. Het geeft hier in huis altijd mega veel stress. Heb er echt een hekel aan 😆 ik kan wel zeggen doe het zelf maar, maar dan heb ik constant gedoe. Dus we helpen wel al moet de oudste meer doen dan de middelste.