iMoeder Ik woon niet in een hele sjieke wijk
Ik woonde echt in zo bekende probleemwijk, waar ook schiet en steekpartijen regelmatig voorkwamen. Dan begonnen ze aan het einde van de middag met op de stoep drinken alsof ze de beste vrienden waren en uren later was het vechten en schreeuwen tegen elkaar en tegen voorbijgangers. Echt heel gezellig. Ik fietste daar dus wel mooi met een boog om heen. Ik vond dat altijd best wel wat eng als ze zo agressief deden en was blij als ik dan binnen was.
Ik heb dan inderdaad ook liever aan drugs verslaafde mensen. De methadonpost zat in het pand naast mij en de meesten waren heel beleefd en aardig. Ik zorgde trouwens ook wel bewust dat ik ze te vriend hield door regelmatig gevulde koeken uit te delen en een sigaretje met ze te roken. Ik woonde op de begane grond (enkel glas /vet gehorig) en als mijn gordijnen dicht waren, gingen ze ergens anders staan wachten en praten, zodat ik minder last van ze had. Aardig zijn, had voor mij ook zeker voordelen en ze hielden het ook altijd netjes bij mij voor de deur. Ik heb ook echt wel hele leuke gesprekken met een aantal van hen gevoerd.
Meeste overlast kwam altijd van dronken mensen. Het is namelijk vet grappig om midden in de nacht lege bierflesjes tegen auto’s en ramen aan te keilen of domme shit naar vrouwen te roepen 🙄.
Ik denk dat het vooral ook komt dat ik gewend ben aan stilte en geen mensen om mij heen. Ik voel er dus echt 0.0 spanning bij. Niet dat ik naïef ben en gezellig ‘s nachts een rondje over de hei pak, maar dat is mijn gezonde verstand. Gewoon in huis kan ik mij dus echt niet voorstellen dat één of andere creap gaat inbreken om mij wat aan te doen. Dat is in mijn hoofd dus geen realistisch scenario en daardoor ook geen angst. Zou ook wel lastig zijn als ik nu alleen thuis ben en ik dan altijd bang zou zijn 😉.
Vulpen dat ik dat pas spannend vind als er verder niemand te zien is
Ik raak altijd geïrriteerd als ik mensen tegen kom in het bos, die dezelfde kant op gaan en neem dan bewust een ander pad om ze te ontlopen 🤣.