Vulpen Ja klopt. Maar als het goed is kun je dat soort dingen wel aanpassen. Daarin is Android op zich wel flexibel, je moet alleen even de moeite nemen om dat te doen.
Ik zou een andere browser nemen. Op dit moment zijn Brave en Opera de beste keuzes. Hiervoor had ik gezegd Firefox, maar die hebben afgelopen maart hun privacy voorwaarden aangepast naar basically niet bestaand (slaan nu ook al je data op en verkopen dit).
En als je dan je browser hebt aangepast, ook je standaard zoekmachine in de instellingen. En dan heb je geen AI gezeur meer, en meer privacy. π«‘
Qua browsers scoren op dit moment Safari, Edge en Chrome het slechtste. Safari scoort slecht op snelheid, Edge is gewoon een kut browser en Chrome is een log programma wat heel veel ram verbruikt om onduidelijke redenen en je volledige handelen en wandelen op het interwebs logt en naar Google stuurt.
Zelf blijf ik, zoals hier wel bekend, zoveel mogelijk weg bij Google. Het enige wat ik soms gebruik is YouTube. Heb ook geen Gmail, Google photos etc.