Jules bij mijn schoonouders is 1x per jaar een goede score laatste (10) jaren. Niet zo'n beste relatie mee.
Mijn ouders zie ik wel heel regelmatig, zelfde dorp, zelfde kerk, ma helpt de groenteboer op de markt op maandag. Echt er naar toe voor bakkie koffie ofzo weinig. Denk dat ik 1x per maand zit dan ofzo. Het is meer even wat halen/brengen, contact op straat
Hoe ik bij mn vraag kom: ik dacht dat mijn moeder er niet zoveel behoefte aan had. Eindelijk alle kinderen uit huis (zit 15 jaar tussen oudste en jongste), ze is gaan werken, verschillende vrijwilligerstaken. Oftewel, genoeg te doen. Pa werkt ook nog fulltime (nog geen pensioenleeftijd) Maar ze liet zich pas ontvallen op een verjaardag dat we best vaker zouden mogen komen. Dus ik grapte een beetje "ook een schema net als bij oma? maandagmiddag kind1, avond kind2, dinsdag 3 etc.". Want bij mijn oma hebben de (schoon)kinderen allemaal wel een vast dagdeel waarop ze gaan, met hier en daar een uitzondering omdat de agenda het niet toelaat. Is zo begonnen na overlijden van opa. Wekelijks iedereen hoeft niet maar vaker dan nu zou ze wel fijn vinden. Hoefde niet perse voor koffie te zijn, avondeten mag ook (die gaan we onthouden, kom ik met mn bende wel eten 😛)
Nou ja, gewoon verbaasd dus dat ma dat zei waardoor ik het me ging afvragen.