[verwijderd] en de rest, ik voel me niet afgewezen hoor. Ik heb deze mensen echt al jaren niet gezien, behalve 1 a 2 vriendinnen met wie ik af en toe koffie drink. In de bewuste app groep wordt bijna nooit iets gedeeld, behalve 1 keer per zo veel maanden een mededeling van gezinsuitbreiding misschien.
Ik vind het heel logisch dat zo’n groep uit elkaar valt, want die is gebaseerd op onze complete schoolklas van destijds. Toen we pubers waren, waren er al mensen die wel of niet met elkaar overweg konden. Logisch. Daarna zijn mensen gaan studeren, verhuizen, andere vrienden gekregen, gezin gestart, etc.
Ik vind het heel begrijpelijk dat de groep die wel in de originele plaats bleef, meer met elkaar ging optrekken en leuke dingen samen ging doen. Zij spreken al jaren onderling regelmatig af, organiseren eens een kerstdiner of gaan dus een weekend weg. Helemaal prima.
Wat ik alleen niet begrijp, is waarom ze opeens in een appgroep waarin toch bijna nooit wat wordt gedeeld, dit opeens aangekaart moet worden.
Als je niet met de hele groep wil delen dat je zwanger bent, dan stuur je dat niet. Dan zeg je dat misschien alleen tegen je kleine clubje, niemand dwingt je ergens toe. Als je geen zin hebt om generieke mededelingen van anderen te lezen, dan stap je eruit.
Niemand verplicht je om een weekend weg of een kerstdiner te organiseren met de grote groep, want dat gebeurde toch al jaren niet meer. Er worden dus ook geen foto’s van vakanties en weekendjes weg gedeeld in die groep; dat werd puur nu benoemd door de harde kern om een punt te maken dat zij wél commitment hebben en dat ze dat graag willen doorzetten zonder de rest.
Maar goed, de harde kern zal dat misschien anders voelen. Zij zullen het inderdaad onderling besproken hebben, want er kwam een mega epistel met uitleg en ‘regels’ over wanneer je wel in de groep mocht blijven, en een aanspreekpersoon wanneer je hier vragen over hebt.
Tja. Dat snap ik niet, dus ik heb wel even vol verbazing alle berichten gelezen.
Persoonlijk vind ik het leuk om de mededelingen nog wel mee te krijgen. Maar als ze vinden dat ik te ver van hun af sta, dan mogen ze me verwijderen hoor…