[verwijderd] Jij denkt /ziet dingen niet visueel 😱 Ik weet dat het bestaat, maar ik kan me er dus niks bij voorstellen! Welke vorm hebben jouw gedachten dan? Vertel! (Zo interessant dit.)
Euhm ja geen vorm dus. Ik kan dingen gewoon niet voor me zien. Het is dus alleen een gedachte zonder plaatje er bij. Herinningen heb ik wel wat visueels bij, maar nog steeds niet echt dat ik het voor me zie. Ik ben heel taal- en woorden gericht. En heb ook moeite met verbale communicatie begrijpen/verwerken/opslaan. Ik kan bijv geen namen onthouden als ik niet weet hoe je die schrijft. En verbale instructies als hier rechtdoor, daarna de tweede rechts etc, dat kan ik gewoon niet onthouden/uitvoeren. Ik zeg ook regelmatig ‘huh’ of ‘wat zeg je’, niet omdat ik het niet verstaan heb maar dan snap ik het gewoon de eerste keer niet wat mensen zeggen. Bij tv kijken zet ik altijd ondertiteling aan, anders volg ik het ook niet. En dan moet wel de taal matchen, dus Engelse ondertiteling bij Engels gesproken. Ik kon daarom die Italiaanse series op Netflix niet kijken want Italiaans praten met Nederlandse ondertiteling kreeg ik error van.
Nou woeps, heel verhaal geworden. Anyway. Dat dus. Moet zeggen, mijn broer gaat volgende week voor een ADHD/autisme/intelligentie onderzoek na uitval op werk. Het zou best wel eens kunnen dat er toch een snufje van het een en ander in onze familie zit.
[verwijderd] Herkenbaar betreft die emotieregulatie.
Overigens denk ik niet altijd slechte dingen.
Nee ik ook niet hoor. Ik ben aan de andere kant ook juist heel positief ingesteld, geef mensen altijd het voordeel van de twijfel. Soms op het naïve af. Ga altijd van het goede uit en heb enorme moeite met echt geloven dat mensen echt liegen. Dat kan ik gewoon eigenlijk totaal niet begrijpen. Ik vat ook dingen vaak veel te letterlijk op. Ik bedoel zelf altijd precies wat ik zeg. Dus als andere mensen dat niet doen en zeggen dat het ‘prima’ gaat terwijl dat niet zo is. Heb ik daar heel veel moeite mee. Of als mensen iets zeggen van ‘oh we moeten echt een keer afspreken’, dan denk ik dat ze dat menen want als ik dat zeg dan meen ik dat ook…
En ik denk ook vaak heel hilarische dingen, soms zeg ik dat ook wel eens. Geloof dat ik wel als grappig beschouwd wordt op werk en zo. En qua gedachten denk ik ook wel veel aan seks gerelateerd. 🤭 Het is eigenlijk over het algemeen genomen gewoon druk in m’n hoofd, en staat ook nooit uit. Dus die gewelddadige gedachten en ongeduld is echt maar een onderdeel in een veel grotere brei zeg maar.