Huggybird oh wat erg!! Dat is tuchtrechtcommissie waardig.
Onze vorige schoonmaakster is denk ik ook door mij ontslagen. Ze meldde zich continue kort van te voren af met kwaaltje of pijntje zus of kon maar de helft van de uren werken ivm medische afspraken of pijn in de rug. Op een gegeven moment was ik het zat. Ik de organisatie waar ze voor werkten, bellen met de vraag of het mogelijk is dat we vervanging krijgen als ze weer ziek is aangezien ze al maandenlang minimaal de helft van de keren er niet was. Zegt die man: ze heeft zich hier al een jaar niet ziek gemeld 😱. Ik heb haar er dus onbewust bijgelapt.
Toen kwam ze een half uur later chagrijnig bij mij aanzetten om te werken. Ze had zich een uur eerder bij mij afgemeld ivm ziekte, maar van haar baas moest ze gaan werken. Boos dat ze was en waarom ik gebeld had? Ik heb maar niet gezegd dat ik inmiddels wist dat ze zich nooit officieel ziek meldde bij haar werkgever.
Een week later werd ik gebeld, dat ze daar niet meer langer werkte en dat ze op zoek waren naar vervanging. Kan geen toeval zijn.