Mijn ouders en wij hebben de familie een beetje voor de gek gehouden met kerst. 🙈
Sinds ik mijn leefstijl heb aangepast willen/durven sommige familieleden niets meer te eten wat ik klaarmaak. Te gezond kan niet lekker zijn of zo….
Dat maakt me best verdrietig soms.
Op een verjaardag maak ik niets meer want ze eten het toch niet….
Ik weet niet goed wat de gedachten er achter is.
Vorig jaar met kerst had ik een grote pan champignonsoep gemaakt waar uiteindelijk alleen mijn ouders,A, 1 nichtje en ik van gegeten hebben.
Mijn ouders zouden dit jaar de soep maken en mijn vader zei ik maak voor mama en jou koolhydraatarme soep apart want de rest vind dikke soep lekker. Dus ik zei dat ik altijd een heerlijke dikke champignonsoep maak en dat ik die wel wil maken maar dat dan niemand ervan eet… mijn vader geloofde dat niet. Ik vertelde van vorig jaar maar hij kon het niet geloven.
Nu heeft hij mijn recept gemaakt, want soep van opa is altijd lekker! en de pan was leeg, niet iedereen die wilde kon krijgen en moest kippensoep nemen ipv champignonsoep.
Iedereen riep ‘oooh lekker papa/ opa!’ Sommige die het niet hadden vroegen of ze mochten proeven, en 1 zei ‘mag ik het recept??’
Dus ik fluisterde naar mijn moeder ‘zie je wat er gebeurt…’ vorig jaar met een grote pan soep weer naar huis, nu schoon op…’
Dus mijn moeder zei ‘lekkere soep hè jongens?’ Iedereen ‘ja, jammer dat het op is…’
Zegt ze ‘dit is van een recept van H! Helemaal diabetes proof!!’ Sommige zaten zo stomverbaasd te kijken 😂😂😂😂😂