Blue Ik ben trouwens wel benieuwd naar je talent management analyse. Gaat dat om jezelf of is het uitgangspunt de ander?
Het is een traject: eerst heb je een lange vragenlijst waaruit dan je talenten komen, die je dan bespreekt met iemand. Maandag keken we hoe wij als team zich verhouden tot een aantal daarvan: wij zijn als team bijvoorbeeld heel plichtsgetrouw en accuraat, maar we missen wat prestatiedrang/assertiviteit. Later zijn er nog twee sessies over feedback geven.
Ik heb geprobeerd om mijn talenten positief te bekijken maar ik blijf dat lastig vinden. Ik scoor hoog op 'zelfreflectie' en 'waardeert support', wat ik dan beschouw als synoniem voor 'onzeker', en hoog op 'prioriteiten verleggen' en 'tevreden', oftewel lui, en hoog op 'plichtsgetrouw', wat op zich mooi is maar waar ik zelf vooral veel last van heb... Maar hij heeft dus geprobeerd me te doen inzien dat het juist goed werkt in een team als je elkaar om hulp durft te vragen, bijvoorbeeld. Ik heb er wel wat meer inzicht door gekregen, dat is fijn, maar het is natuurlijk niet dat al je irritaties ineens verdwenen zijn 😉