Ik ben het eens met al jullie tegenargumenten hoor.
Hopsatee nee ik denk niet dat ze mij niet kan vinden.😜 Ze vind mij immers altijd, maar dan kan ik aangifte doen tegen stalking en nu (nog) niet. Ik heb vroeger al vaak genoeg politie aan de deur gehad omdat ze één of andere melding over mij had gemaakt. 🤔Er gaat nog veel shit komen (overlijden grootouders, daardoor hoogstwaarschijnlijk rechtszaken op zich hoef ik dan niet naast haar te wonen)
Ik heb 34 jaar trauma aan deze vrouw, haar auto zien/horen maakt mij al helemaal gestrest.
Ik wil niet(!) uit deze wijk, ik wil het niet haha, maar wat woonafstand zou denk ik gevoelsmatig wel prettig zijn.
En daarbij komt dat onze badkamer, vloer, hete luchtverwarming en keuken er al 20+ jaar inzitten. Er moet ergens een keer verbouwd gaan worden ondanks dat alles er nog hartstikke goed uitziet. Mijn man heeft berekend dat we financieel gezien -op dit moment- dan beter kunnen verhuizen ivm de overwaarden.
Ja nou, ik had verwacht dat haar relatie zou klappen en dat ze dan op straat zou staan. We hadden haar vriend namelijk iets anders ingeschat maar waarschijnlijk word hij ook geestelijk mishandeld en misleid. (Niet mijn probleem ik heb hem zo vaak gewaarschuwd samen met mijn man)
Trees Wat ik je alleen wel wil meegeven, is dat het allemaal nog heel vers is.
Zo voelt het niet haha.
Alles voelt ergens ook als een soort verslaving normaal gesproken zijn bepaalde patronen altijd het zelfde bij haar en nu heeft ze besloten anders te acteren daardoor ben ik erg scherp en wacht ik bij wijze van elke dag op haar oude patroon. Ik heb het sterke vermoeden dat mijn moeder denkt dat de rest van onze familie inclusief wij het niet menen en dat wij met hangende pootjes terug komen. Wat absoluut niet het geval is. Ze houd zich duidelijk in en nu het ergens anders door haar geklapt is, is natuurlijk iemand anders het haasje. Laat ik nou net zo ongeveer naast haar wonen. 😬 🙋♀️
Trees maar de vraag is of het nu echt de oplossing gaat zijn.
Het is inderdaad geen oplossing, maar ze woont nu praktisch naast ons. Dat is echt heel intens. Ik zou niet weten hoe ik moet helen terwijl dat gedrocht naast ons woont en mij via haar raam in de gaten houd.
Maar nogmaals, al jullie punten zijn natuurlijk ook waar. Ik denk dat beide keuzes voor en nadelen hebben en dat hierin niks goed of fout is.
En buiten dat of het verstandig is of niet doet het mij emotioneel heel veel dat mijn man wilt verhuizen voor mij. 😊