Rietjesbeker ik vind het juist jammer dat het voor ons het laatste jaar is (en dat zeg ik waarschijnlijk, omdat het laatste jaar is, want ik heb het lopen in de kou ook regelmatig vervloekt 😇).
Ik vind het altijd wel heel gezellig. Wij hadden vanavond de vuurkorf weer aan op de oprit en overal lantaarns met kaarsen. Glaasjes warme choco met slagroom voor iedereen. Jongste dochter loopt al 3 jaar zelfstandig en de rol van snoepuitdeler bij de deur beviel mij prima. Oftewel ik heb makkelijk praten 😜.
Vulpen Wij doen er niet aan mee en dat kan ik iedereen aanraden.
Ik denk dat dit wel regiogebonden is. Ik zou dat hier wel heel sneu vinden. Dan zouden ze hier letterlijk de enigen op de hele school zijn, die niet meedoen. Ik ken geen kind hier dat geen Sint Maarten loopt. Ze hebben wekenlang op school geknutseld om een lampion te maken, het hele dorp is voor ze versierd met lichtjes en kaarsjes, alle kinderen kijken er al weken enorm naar uit en dan mogen ze op de dag zelf als enigen van al hun vriendjes en vriendinnen niet meedoen? Hier in de regio is Sint Maarten een belangrijke traditie is, waar niet meedoen, wel heel verdrietig voor een kind zou zijn. Ik zou dat mijn kind niet willen verbieden.