Gisteren is er een mail het huis in gegaan dat er een dashboard live is gegaan en dat vragen gesteld kunnen worden aan mijn collega's en mij. Dit dashboard zit al een tijdje in de pijplijn, maar heeft aardig lang geduurd en ons was niet bekend dat het gisteren live zou gaan en zeker niet dat er een mail het huis in zou gaan dat vragen aan ons gesteld konden worden. Wij hebben namelijk tot gisteren ook geen toegang gehad.
Een collega van mij heeft onze leidinggevende hierover bevraagd en kreeg te horen dat er vorig jaar een uitleg over is geweest. Dat zei ons echter allemaal niets. Dus ik heb ook mijn leidinggevende gevraagd waarom hiervoor gekozen is. Waarom niet live zetten, ons een week de tijd geven om ermee te werken en daarna het huis informeren? Goede tip voor de volgende keer, maar omdat er al een uitleg was geweest, hebben ze daar nu niet voor gekozen.
Krijg ik net een mail met extra uitleg over de gekozen route. De uitleg aan ons is blijkbaar gegeven tijdens een overleg waar wij normaal gesproken niet bij aan sluiten, dus die voor veel mensen moeilijk in de agenda past. Daarnaast was het op 30 mei en dat is de dag na pinksteren en dat was een studiedag voor mijn kinderen, dus ik heb vrij gehad. Net als 3 andere collega's uit mijn team en 1 andere collega werkte die dag voor een andere afdeling ivm zijn duofunctie. Dus in een team van toen 7 mensen waren er 4 niet aanwezig op het werk en hadden er 2 andere overleggen. De laatste die er mogelijk wel bij was, is momenteel ziek thuis.
Sowieso, die uitleg was dus 30 mei! Dat is maanden geleden. Als ik maanden geleden een uitleg krijg waar ik daarna maanden niks mee kan doen, dan weet ik gewoon niet direct hoe het ook alweer zat. Dus ook dan wil ik de tijd hebben om er nog een keer naar te kunnen kijken voordat ik er vragen over moet kunnen beantwoorden.
Ik snap gewoon niet dat ze dit zelf logisch vinden. Gewoon oprecht niet!