Zonnebloem De vraag is of de ib’er gewoon bijna niks heeft doorgegeven of dat de tweede juf het gewoon allemaal nog niet gelezen heeft.
Al zal de ib-er niks hebben doorgeven (wat heel kwalijk is), dan is m.i. nog steeds een verantwoordelijkheid van de juf om erna te vragen. De hele houding daar op school is gewoon heel laks. Ze lijken allemaal naar achteren te leunen en niemand neemt de leiding.
Zonnebloem ik heb geen idee waar het hier is mis gegaan en hoe het zo heeft kunnen lopen.
Ik hoop dat je jezelf ook niet gaat kwellen over of jij iets verkeerds hebt gedaan. Je gaat er misschien ook nooit achterkomen wat er is misgegaan. Ik heb mijzelf ook vaak afgevraagd wat ik mis doe na een conflict met een zorgverlener, maar dan bedenk ik mij dat ik met 90% (als het niet veel meer is) hartstikke goed contact heb. Tot 2 jaar geleden had ik ook nooit dit soort conflicten, omdat toen alles eenvoudig was. Zelfs nu zijn ze nog op 1 hand te tellen en dat met meerdere hulpverleningscontacten per week. Ik denk op het moment dat er sprake is van handelingsverlegenheid of de nood hoog is (omdat het verdorie om het welbevinden van jouw kind gaat, is de nood automatisch hoog!), dan schieten sommigen in de spagaat. Weten niet hoe of wat, hopen dat de ander de leiding neemt, roepen ze stomme dingen, zijn ze zwart-wit in hun reacties ipv te zeggen ‘we weten het ook even niet, maar we gaan er alles aan doen om tot een goede oplossing te komen’ en dan nemen ze jullie mee in dit proces. Volgens mij heeft de school geen idee wat ze moeten doen, maar ipv dat toe te geven komen ze met halfbakken antwoorden of laten ze gewoon niks van zich horen.