Manque Ja, zou kunnen. Ik ervaar het ook echt anders dan overstuur zijn door gedachten. Dan kan ik ook paniekerig zijn, maar dat heb ik dan echt wel door van mezelf. Een paniekaanval zie ik meer als het resultaat van niet goed in contact staan met mijn gevoelens en emoties en de stress die kennelijk tot een max is opgebouwd.
Ik vind precies dit zo kenmerkend voor een paniek aanval. Ik heb er heel sporadisch een en het uit zich door compleet out of the blue op te komen zetten. Ineens geen adem meer kunnen halen en koud zweet breekt me uit, enz.
Het opkomen van een paniekaanval staat bij mij los van gedachten op dat moment. Het is niet dat ik zo pieker dat dit eroverheen komt.
Wat ik wel ervaar met zorgen en stress is hartkloppingen, en het gevoel niet goed te kunnen door ademen. Dat is chr hyperventilatie door langdurig stress, op sommige momenten was dat heel erg dan moest ik bij elke ademhaling nadenken hoe ik voldoende zuurstof kon binnenkrijgen. Maar dat was toch wel echt anders dan een die-hard paniek aanval.
Gelukkig, heb ik nu echt al een tijd geen chr hyperventilatie meer 🤔 bedenk ik me nu 🙂