Zonnebloem wat een rotsituatie, maar ik vind het juist goed dat je nee hebt gezegd.
Zonnebloem De ‘exposure therapie’ is weer mooi mis gelopen.
Vind ik niet. Het is voor nu even rot, maar zelfs in zo situatie heb je je grenzen aan durven geven. Het ergste wat er is gebeurd, is dat iemand tegen je is gaan schreeuwen, maar dat is het. Natuurlijk is dat voor nu even klote, maar ik vind het eigenlijk belangrijker dat je je niet elke keer door een kind laat meppen en je gewoon nee durft te zeggen. Laat die asociale graftak opa maar lekker blerren, maar jouw grens is i.i.g. duidelijk.
Edit: in het geval van exposure zou ik vragen wat het ergste is dat er zou kunnen gebeuren in zo situatie en dan zou waarschijnlijk iemand antwoorden dat hij gaat schreeuwen. En dan is de vraag hoe erg is dat? En ga je daar vervolgens verder op in, wat je dan kan doen in zo situatie, hoe je reageert etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je nee zegt, dat je dan wel negatieve reacties kan krijgen. Exposure betekent niet dat er alleen maar neutrale en positieve gevolgen zullen zijn. Zeker niet in het contact met anderen, waar jij geen invloed op hebt. Het gaat er vooral om dat je ervaart dat de wereld nog steeds ronddraait en dat het op dat moment kut is, maar dat je hier wel overheen komt en je zelfs trots mag voelen dat je zelfs bij opa asshole trouw blijft aan je eigen grenzen 😘