Ja, jullie hebben ook helemaal gelijk. Ik baal ook enorm dat collega gewoon zegt: nee, ik wil geen bloed meer prikken. En elke keer als ik het erover heb, gaat ze huilen. Ze heeft terugkerende depressies en een erg laag zelfbeeld. Het liep altijd wel prima, maar nu de praktijk is overgenomen, veranderen er ook veel dingen. Dat kost mn oude werkgever en haar veel stress. Oude wg werkt nu nog 3 dagen in dienst.
Die veranderingen ben ik het ook niet altijd mee eens. Sommige dingen worden gewoon gedaan zonder overleg, door de enorm fanatieke praktijkmanager. Die is ook nieuw en heeft geen ervaring in de zirg, komt van PostNL af. Ze heeft dr prioriteiten niet goed liggen en communiceert niet. Ik krijg allerlei cc'tjes over dingen waar ze mee bezig is, en dan ontdek ik dus weer dingen. Zoals dat ze ineens een ander lab heeft aangeschreven om via hun bloed te gaan prikken, ipv via het lab wat we nu gebruiken. Ik ben al 3 jaar enorm tevreden over het lab wat we gebruiken, dus ik snap niet waarom dat soort dingen dan niet eerst met mij wordt overlegd.
Voor de overname hadden we met zn 3en een goed geolide machine. En waren er nooit zulke gekke dingen.
Ik heb dat vorige week wel op het werkoverleg benoemd, over gebrek aan communicatie, maar ja, nu dus weer iets met dat lab.
De nieuwe werkgever werkt maar 1,5 dag in zijn eigen praktijk. Is gewoon te weinig. Maar ja, oude wg kost voor die 3 dagen gewoon veel geld. Ik had vantevoren al voorspeld dat dat niet goed zou gaan. Oude wg heeft nog steeds de tent te draaien zo, en als we zeggen dat het druk us, denkt nieuwe wg dat het allemaal wel te doen is. Maar je komt echt een dag een arts te kort om het ook een beetje fijn werkbaar te houden. Vanaf september gaat oude wg met pensioen en komt nieuwe wg wel meer, en nig een andere arts. Dan hebben we in elk geval een halve dag aan artsenuren meer. Ik begin elke week met al binna een vol spreekuur voor die dag. Constant loop je achter de feiten aan.
En als je als assistentes dus 1 hebt, die soms maar voor de helft telt, schiet dat ook niet op.
Collega is ook een ontzettende pietlut. Haar telefoongesprekken duren lang, alle taken kosten haar veel tijd, meer dan ze mij kosten. En dan gaat ze ook nog 4 uur per week opnemen. Maar dat snap ik ook wel weer, want uitbetalen zwart wil nieuwe wg niet meer doen, deed oude wel. Maar als ze ze uit laat betalen wit, verdient ze teveel en wordt ze gekort op dr wia. Voorheen gaf oude wg haar vakantiegeld en eindejaarsuitkering zwart. Om telkens gedoe met uwv te voorkomen. En ik snap dat dat ook eigenlijk niet de normale gang van zaken is. Maar wij 3en zijn al 20 (ik) en bijna 12 (collega) jaar zo met elkaar verweven. Het is voor iedereen lastig deze veranderende praktijk. Ik heb ook wel weer vaak het gevoel dat ik tussen hun 2 en nieuwe wg in sta. Mn collega is snel aan het huilen en overstuur als je wat zegt.
Het is allemaal gewoon even prut.