June Ze hebben de ontsteking die bij haar in de kaak zat ook verwijderd.
Dat gaan ze hier ook doen, want dat is in de eerste plaats de reden van de ingreep. Met de wkb-en is dat nooit volledig gelukt. Wel heel erg verminderd na de laatste keer. Het zijn echt nog maar twee kleine ontstekingen, maar ze worden wel langzaam groter.
Ik heb er nu eigenlijk maar heel licht last van, maar ga niet afwachten tot het weer een mega ontsteking is. Als het te erg ontstoken is, kan het niet meer verdoofd worden. Dat heb ik ooit gehad met een wortelkanaalbehandeling en een keer met het opensnijden en spoelen van een abces in mijn kaak na het trekken van een kies. Was niet echt fijn. Ben er daarom nu dus liever op tijd bij. Heb nu ook een kort ab-kuurtje om te voorkomen dat er bacteriën bij mijn hart komen, maar daardoor wordt het nog kleiner. Ik heb er dus wel vertrouwen in dat de ingreep zelf echt pijnloos zal zijn. Daarna zal ik er waarschijnlijk wel uitzien als Mike Tyson met dank aan de bloedverdunners 😅
Ik lees inderdaad overal ook ongeveer een week hersteltijd. Ik vind het nog meevallen eigenlijk. Het alternatief, implantaat met kroon, is ook een week hersteltijd. Gaan ze ook boren in je kaakbot. De procedure klinkt doodeng, maar aan de andere kant, het is maar even en het is iets wat wel weer over gaat. Ik ga net voor de behandeling wel alle kleuren van de regenboog poepen, maar nu nog even niet. Gewoon niet teveel overnadenken en geen horrorverhalen lezen. Ik heb alleen het slagingspercentage opgezocht en dat is gemiddeld 85%. Mijn tandarts had het zelfs over 90% in mijn geval, dus ik heb er wel vertrouwen in.