CrazyCatLady wat ik begreep is dat enkel brokken prima kon mits ze inderdaad genoeg drinken en ze goede volwaardige brokken hebben. Ik denk dat het onvoldoende drinken inderdaad met de nieren/blaas te maken heeft? Met natvoer krijgen ze namelijk ook nog echt extra vocht binnen en als een kat slecht drinkt, is natvoer denk ik wel een voordeel en beter voor blaas/ nieren.
Dat natvoer slecht voor het gebit zou zijn, werd vroeger gezegd, maar is inmiddels achterhaald. Dat was dus wel de reden waarom ik het vroeger niet gaf, want toen werd het nog afgeraden door de dierenarts. Inmiddels niet meer hoor en natvoer is prima om bij te voeren.
De katten krijgen hier goede zoutloze brokken en drinken voldoende, dus natvoer is bij ons niet nodig. Als ik het ga geven, dan willen ze het straks elke dag hebben. Waarschijnlijk eisen ze het dan elke dag 🙄
CrazyCatLady Ik moet overigens wel zeggen dat ik het soms wel een ding vind hoor.. op sommige plekken gaat het er soms net zo heftig aan toe als borstvoeding/flesvoeding discussies op fora
Op kattenfora of zo iets? Ik heb dit gelukkig nog nooit meegekregen. Wat een gezeur over niets zeg. Het zijn katten 😬