Zonnebloem situaties waarin je moet schipperen en je eigen gevoel en toch ook wel ervaring groot en deels niet moet projecteren op je eigen kinderen.
Je verwoord het beter dan ik, maar zo bedoel ik het ook.
Zonnebloem En dan ben ik wel eerlijk want ik heb een schurfthekel aan liegen. Is dat dan negatief praten?
Ik ben ook eerlijk. Al heb ik zaken wel wat verzacht, omdat ik het dan te heftig voor ze vond toen ze nog jong waren.
Met negatief praten bedoel ik, bijv. ga je weer bij dat kreng eten of ze doet nu wel aardig tegen jou, maar denk maar niet dat ze iets om je geeft. Of vanuit zichzelf heel veel heftige details uit haar jeugd vertellen, waar ik als jong meisje echt niks mee kon.
Zonnebloem ik denk vooral dat de pubertijd een periode is om onze kinderen goed in de gaten te houde
Ik vond het hier juist makkelijker worden in de puberteit. Kinderen begonnen zelf meer in te zien en hun eigen conclusies te trekken. Ze begrijpen het nu juist beter dan vroeger. Vroeger wilde ze logeren (mocht niet van mij) en nu willen ze niet eens meer logeren. Ze maken nu meer hun eigen keuzes ipv dat ik het verbied.