Ik ben ondertussen al maanden bezig in mijn huis. Zo ontzettend ‘erg’ was het in mijn beleving helemaal niet voordat ik begon. Het zag er best okay uit ook. Ik was van plan een opruimronde met het spelletje ‘wat zou je mee nemen als je ging verhuizen’ en wat dingen opknappen/verven die echt even moeten voor het oog. Daar ben ik nu dus inmiddels al bijna drie maanden zoet mee. Granted, het moet allemaal tussendoor bij een fulltime baan en het hele huishouden (mn vakantiedagen zijn op), maar toch…..
Ik ben begonnen met mijn schuur helemaal leeg ruimen. Daar kwam echt enorm veel zooi uit. Ook alle oude kasten weg geflikkerd die mijn ex daar ooit ingezet heeft, nieuwe rekken er in etc. Dat ruimde echt enorm op. Dus ik heb nu een functionele schuur met een hoop ruimte, top. Heb ik ook al m’n klus spullen overzichtelijk en op de pak. Vervolgens de hele buitenboel opgeknapt met houtrot vuller, geschuurd, alles geverfd. Voor en achterkant en de schuur (kozijnen, deur). Duurde ietsje langer dan ik dacht, maar het is af. Toen aan de zolder begonnen. Man wat een zooi kwam daar vanaf zeg!! 🤯🤯 Ik was er jaren niet geweest. Altijd als er iets van zolder of op zolder moest, dan vroeg ik dat aan mijn oudste zoon. Ik word altijd een beetje claustrofobisch van die ruimte. Maar goed. Hoestend en kuchend daar ook een hoop opgeruimd (is nog niet af).
Nu ondertussen beneden wat aangepakt en boven bezig. En de troep blijft maar komen. Ik snap niet waar het allemaal vandaan komt!! Vandaag weer zakken vol met kleding gevuld. Kamer van de oudste aan het uitmesten. Met die kamer bemoei ik me al jaren niet meer. En dat was te merken…. Kast van de jongste zat ook weer een hoop in wat weg kon. En ook een hoop rotzooi ook weer wat zo de vuilcontainer in kan. Echt, het houdt maar niet op en blijf maar vuilniszakken vullen. Ondertussen begin ik het een beetje beu te raken. Maar ik krijg wel steeds meer ruimte, dat dan weer wel….