Wij wonen vlakbij een grote hondenspeelplaats. Op zich heel fijn, want we hebben geen tuin en dan kan Sam daar lekker rennen. Maar ik heb nu al twee keer meegemaakt dat er een agressieve hond is daar (twee keer een andere). Ik snap niet wat die mensen bezielt om met hun hond naar zo'n losloopplek te gaan. De eerste keer was die hond enorm opdringerig en besprong Sam de hele tijd (toen nog niet vanuit agressie), maar Sam gaf zijn grenzen aan, liep weg, gromde enzo en die hond werd steeds erger waardoor ze uiteindelijk begonnen te vechten. Al die tijd was de eigenaar heel veel verderop en die kwam pas aankakken toen wij ze al uit elkaar getrokken hadden en weggingen.
Vandaag ging ik er alleen heen en zijn we niet eens binnen gekomen, want toen we naar het hek liepen rende er al een Duitse herder hard blaffend op ons af en begon tegen het hek aan te springen. Ging die eigenaar nog vragen of Sam een teefje of reutje was. Eh meneer ik denk dat dat nu niet meer zoveel uitmaakt, je hond wil mijn hond aanvallen. Dus ik ben weggegaan. Ik vind het dan extra lastig omdat ik de taal niet goed spreek en in zo'n stresssituatie al helemaal niet goed weet wat ik moet zeggen tegen die mensen. Als ik zeg dat mijn Catalaans niet zo goed is gaan ze gelijk over op Spaans, terwijl ik Catalaans beter versta en daar een cursus in volg. Nu heb ik de neiging om die plek dus te vermijden als ik alleen ben en dat vind ik zo jammer! We wonen in de stad en ook niet echt dicht bij een leuk park ofzo, dus dan zijn wandelingen toch een stuk saaier.