Dit helpt zeker niet!! Hoe moeilijk ook, probeer te communiceren met je ex waarom hij in deze fase ineens anders tegen het convenant aankijkt en hoe hij denkt dat jullie dit kunnen oplossen. Probeer te luisteren naar zijn kant en tot een compromis te komen. Dit wordt anders een vechtscheiding als je meteen je voet dwars zet. En geef je voer voor die stoker “jurist”.
Ze zijn je nu aan het provoceren. Sta erboven.
Ik vind het heel erg dat je hier nu mee te maken krijgt zo tegen de afronding van jullie scheiding. Jammer dat je ex zo beïnvloedbaar is door derden. Deze fase is allesbepalend over hoe jullie straks als exen en ouders van kinderen met elkaar omgaan. Die stokers zien het als een spelletje, ze hebben geen idee wat ze aanrichten richting jullie omgang, ouderschap en hoe jullie kinderen hier uit komen!
Ik heb er helaas ook mee te maken gehad. Geen juristen gelukkig, maar ik heb me wel over dingen heen moeten zetten die ik heel moeilijk vond.
Resultaat is nu wel dat wij een goed “nahuwelijk” hebben, wij als ouders goede omgang hebben, alles bespreekbaar is en onze kinderen gelukkig zijn. Maar moeilijk was het wel om tot dit punt te komen.