Hopsatee ik vind leeftijd wel een grote factor spelen hierin. Sowieso hebben ze dan geen hulp nodig met omkleden, waar een 5jarige soms echt nog wel kan worstelen met een badpak, zeker als die nat is ๐
Daarnaast hebben ze waarschijnlijk ook een zwemdiploma, en zijn ze iets zelfstandiger als er iets is.
En tja, dan ben ik maar seksistisch, maar ik vind het met meisjes toch anders dan met jongens. En ook als volwassenen, heb ik liever dat ze met een moeder mee gaan zwemmen dan met een vader (of beiden mag ook).
Maar goed, mijn kinderen waren 10 en 11 toen ze voor het eerst werden lastig gevallen door een groep mannen (20ers) in de Mac, en daar was ik gewoon bij, dus dat maakt de kijk erop wellicht ook anders.
Overigens kan ik me ook niet herinneren dat ze op feestjes wel mee gingen met ouders die ik totaal niet kende. Dat kwam pas op de middelbare school, op de basisschool kende ik van alle vriendinnetjes minimaal wel 1 ouder.
Een onbekende, in de zin van 30 minuten geleden op de camping ontmoet? Ik zou direct het forum op duiken met een WTF?! ๐
Iets als: wij gaan zo naar het zwembad, hebben jullie (en daarmee ook een volwassene aanspreken) zin om mee te gaan/daar af te spreken? komt voor mij echt al totaal anders over.