Nescio mijn oudste kan zich absoluut niet alleen vermaken, maar inmiddels werkt ze 4 dagen per week in de vakantie en ze heeft een mega grote vriendengroep. Ik zie haar bijna niet meer 🫣.
De jongste is heel creatief, maar op een gegeven moment is ze daar klaar mee en is het alleen maar vervelen. Ze kwam vorige week echter met een briljant plan. Ze wilde een logeerfeestje met 5 vriendinnen. Ik zag alleen maar mogelijkheden aan taken voor haar liggen 🤪. De praktijkruimte moest worden schoongemaakt, want daar willen ze slapen. Ze wil bbq-en, dus inmiddels is ze al 3x naar de supermarkt gefietst om spullen te halen. Uiteraard moest ze ook naar de Action voor maskertjes en wat versiering. Deze ochtend gaat ze nog muffins bakken. Ik heb haar uiteraard wel wat geholpen met lijstjes maken etc en ook met schoonmaken, maar verder moest ze alles zelf doen. Ze is er een week zoet mee geweest. Het scheelt dat alles ook nog ver fietsen is, dus even naar de Action is al 11km en 11km terug. Heeft ze meteen wat beweging ipv lamlendig op de bank te hangen. Vanavond is het feestje. Morgen uitrusten, vrijdag moet ze de boel opruimen en zo hebben we de eerste twee weken weer overleefd. Ze is bijna 13, dus vond het ook wel een mooie oefening in zelfstandigheid. Ik weet niet of het kan, maar zouden je meiden het niet leuk vinden om iets zelf te organiseren voor vriendinnen?
Edit: of anders voor jullie iets organiseren. Een etentje, high tea of picknick? Is voor jullie ook leuk 😁