Ook in mijn bovenbeen zit dus spasticiteit ๐ญ. Vanochtend tweede shockwave behandeling gehad. Weer in mijn kuit/voetzool en ze wilde nu ook de hamstrings meepakken. Ze twijfelde of daarin ook sprake was van spasticiteit of enkel verhoogde spierspanning. Was lastig te testen, omdat ik vrij gespierd ben in mijn bovenbenen. We dachten beiden enkel verhoogde spierspanning. Was dus echt een gokje want bij een verhoogde spierspanning zou het juist een averechts effect kunnen hebben. In het ergste geval zou ik tijdelijk wat slechter lopen. Zolang het tijdelijk is, maakt dat weinig uit vond ik.
Binnen een halve minuut was het al duidelijk. De behandeling zelf triggert dus spasticiteit. Mijn been schoot in een buigstand en zweefde boven de tafel, waar die ook niet meer uit kwam met af en toe een ontzettend pijnlijke spasme om het feest compleet te maken. Ik weet nu 95% zeker dat het ook rechts in mijn romp zit. Qua gevoel lijkt dat op mijn bovenbeen. Ik word er wel een beetje sch%#tziek van dat er elke keer weer wat bijkomt en ik wil geen spierverslappers, want ik ben bang dat dit invloed heeft op het sporten.