Pimpelmeesje ik heb inderdaad het liefst massief hout. Als ik iets echt mooi vind, dan vind ik het de rest van mijn leven vaak mooi. Voor mijn gevoel heb je met massief hout gewoon wel echt kwaliteit. Bij onze pax verpulvert nu gewoon het ‘waaibomenhout’ langzaam 😳. De rails van de manden hebben we al 2x vervangen, maar hier kunnen we niks tegen doen.
Nescio De rest van onze meubels is bijelkaar geraapt, veel tweedehands
Hier ook en dat vind ik juist leuk. Ik hou niet van alles nieuw en setjes. Het liefst oud en nieuw gecombineerd, zodat het geen 13 in een dozijn inrichting wordt en het echt onze inrichting is. Ik hou vooral van spullen met een verhaal. Het tafeltje komt uit Frankrijk van een rommelmarktje, de zithangmat heb ik op een berg in Ecuador gekocht, de lampen hebben we gemaakt van oude wastrommels, de opgeprikte vlinders uit Thailand, waarbij ik zo naïef was dat ik geloofde dat ze al dood waren voordat ze werden opgeprikt (inmiddels weet ik dat dit een verkooppraatje is voor naïeve toeristen van 18 jaar 🫣). Wijnvat/ bijzettafel komt uit een oude schuur in Frankrijk, glas in lood deur tussendeur hebben we ooit opgehaald ergens uit een molen en is echt mega oud en was nogal een bizarre setting toen we daar aankwamen (wat het alleen maar leuker maakt) enz. Tweedehands geeft vaak meer karakter vind ik zelf.