Softbasegaming Maar dat is denk ik omdat je man een beetje teveel gamed?
Mijn ex was / is game verslaafd. Die zat soms (en op den duur vrijwel dagelijks) tot 2, 3, uur s nachts achter de PlayStation. En dan de volgende ochtend niet wakker kunnen worden om 7 uur etc. Ik die tijd gamede ik zelf niet want dat kon gewoon niet, kinderen hadden iemand nodig. Ik kon ze moeilijk laten opgroeien met 2 mensen die aan een scherm geplakt zaten.
Ik heb het gamen pas weer opgepakt toen ik gescheiden was en ik daardoor m’n eigen tijd kon indelen. En m’n kinderen ook wat ouder waren. Ik doe het ook lang niet elke dag. Ik wissel m’n spellen af, soms ook periodes, net als nu de zomer dat ik heel weinig speel. Andere periodes speel ik wat meer, maar alleen als het kan met m’n gezin. Over het algemeen kan ik ook gewoon onderbroken worden. Mijn kinderen weten dat als ik echt midden in een raid zit met m’n guild, en we hebben net de baas gepulled. Ja dan kan ik even niet weg, tenzij nood. (Rest van de guild hebben ook een aantal kinderen van, dat scheelt). Maar over het algemeen verder wel. En ik ga er gewoon verantwoord mee om.
Mijn huidige vriend gamed ook. En dan net als ik PC games. Maar die gaat er ook op een normale manier mee om. Als hij moet werken de volgende ochtend dan loggen we rond 22 uur uit. We maken tijd voor elkaar en het gamen is een extra. Als hij een nieuw spel heeft of iets dan speelt hij soms een tijdje bijna dagelijks. En misschien dat hij dan een keer in het weekend 1 avond tot 1 uur speelt, als ik met m’n kids ben, maar dat is het dan ook. Hij kan ook rustig een hele week niet spelen, soms wel langer. Afgelopen zomer heeft hij ook niet veel gespeeld, als we samen vrij waren gingen we lekker naar buiten. Hem lukt het dus ook gewoon om die balans er in te houden.