1 kind is geen kind gaat ook niet altijd op hoor! 🤣 Die van mij telde toen ze klein was voor 3. Inmiddels is het makkelijker.

Liekje81 Nou mijn tweede telt ook voor 3 😂 Misschien dat het daarom zo relaxed is als er 1 niet is. Heb ik er 2 in plaats van 5 🤪

Grapje natuurlijk. 1 kind is ook gewoon hard werken. Tenminste, ik vond dat wel gewoon toen ik 1 kind had. Alleen geeft veel kinderen blijkbaar gewenning en als er 1 weg is lijkt het dan ineens vakantie (meestal door de dynamiek tussen de kinderen zelf)

Weet niet in welk topic ik het had gehad over dat vriend zn operatie 3 maanden naar achteren was geplaatst, maar goed. Gesproken met endocrinoloog, die had gesproken met chirurg. Lastig, lastig, want nee wij hebben geen invloed op de planning (?) Er moest maar contact opgenomen worden met de planning. Nee, dat was zo'n succes de laatste keer... die vrouw kon er ook niks aan doen zei ze toen. Nou ja, toch maar weer gebeld. Nu een ander aan de telefoon. Superlief mens! Situatie uitgelegd en hij staat er weer op voor november/december en ze belt 6 november met de datum. Dat is een extra service, want normaal krijg je een week van tevoren een belletje met dat je volgende week aan de beurt bent. Maar ze zei dat ze dan de datum al wel wist. Zo fijn!!

Liekje81 ja dat vind ik ook relaxter als er vriendjes zijn, voor elk kind 1 dan wel.

Hier vanmorgen alleen dreumes en baby, dat is pas relaxt. Behalve toen ze allebei tegelijk gingen huilen toen we de andere 2 moesten halen en bleven huilen en kwam 1 van de twee andere ook huilend naar buiten. Had ik 3 huilende kinderen in 30+ graden, die niet wilde lopen en nog een speelafspraakje afspreken met de oudste (die moest nog zwemmen dus moest ff goeie tijden doorgeven). Dus uiteindelijk kleuter op meerijd plankje, die werd stil, en zorgde voor speentje voor de baby die bleef mopperen en dreumes in mn nek die dat zo leuk vond dat hij ook spontaan stil werd 🤣 had het wel ff goed warm bij thuiskomst

Het wisselt hier... Met één is de boel overzichtelijker, zeker buitenshuis is dat echt veel relaxter. Maar thuis is twee vaak handiger, omdat ze vaak lekker samen spelen. Tot ze ruzie krijgen 😉

Nou de jongens maken vooral veel ruzie samen of veel lawaai. Er is geen tussen modus. En ik kan beide niet zo goed hebben 🤣🤣 zoveel prikkels geeft dat. Dus als 1 van de jongens weg is, is dat echt relaxed. En vriendjes prima maar dan wel elk kind een vriendje en niet 1 wel want dan … weer ruzie.

Daarom ben ik dol op zomer. Spelen ze beide de hele dag in de wijk met hun vriendjes. Komen ze soms wel even binnen vallen of hier spelen (buiten/binnen) met wat vriendjes maar dan vliegen ze weer uit. Ideaal. Winter toch een stuk meer lawaai aan mijn hoofd 😅

Honkeytonk haha klinkt als mijn dag zaterdag (post in dat andere topic van me 🤣) Zwaar hè zo met 2-3 als ze wat jonger zijn en niet meewerken 😳

Liekje81 1 kind is geen kind als je meerdere kinderen hebt 😅 Toen ik 1 kind had was ik ook gewoon druk, was het druk, had ik de problemen en de problematiek. Maar als je er eenmaal 2 of 3 hebt moet je je aandacht anders verdelen ofzo (zit dus vooral in je hoofd, bij jezelf) en is er helemaal geen moment meer over lijkt het soms. Dus dan voelt het, als je er 1 weghaalt, ineens als rustig. Ik bedoel er in elk geval niet mee dat als je 1 kind hebt je minder gezin of minder ouder bent of niet kan klagen of het niet druk kan hebben of het niet ook als zwaar kan ervaren. Mijn ervaring is dat in elk geval niet, ik had het vrij zwaar bij 1 kind. Maar toch vind ik nu 1 kind relaxter dan 3. Nog steeds chaos, maar wel minder 🤣

Liekje81 maar ik was met 1 kind net zo druk als met 4 nu. Uiteindelijk kan je maar zoveel van jezelf geven, verdeelt over 1 of 4...

Dat 1 kind voor andere rustiger is omdat dan 1e kind gewend is.maar een kwart te krijgen zeg maar, van mij , dus ja als ze rest weg is, ik geef de helft , dan heb ik het mega rustig en kind is ook mega blij. Snap je een beetje? (Vage uitleg 🤣)

Hopsatee ja ik dacht er even aan toen ik met 3 huilende kids stond haha. Gelukkig waren andere.moeders ook ff behulpzaam.