Trees
Honkeytonk
Ik zit een beetje tussen jullie in denk ik. Ja het is inderdaad gek als je hier de auto niet in durft maar wel over een maand naar Spanje rijdt. En normaal vind ik de codes oranje en rood vaak nogal overdrevenen. Aan de andere kant vind ik het nu zelf wel echt ongewoon warm. Ik heb het nu ook warm en dat heb ik het normaal niet. Ik vind warm weer echt heerlijk en kan er prima tegen. Maar vandaag en gisteren werd het mij toch ook wel wat gortig.
En ik vind die Nederlands mentaliteit soms ook wel doorslaan van alles moet maar gewoon doordraaien etc. Ja in warme landen zijn ze er aan gewend. Maar daar passen mensen zich ook aan. Die gaan ook niet lopen rennen en vliegen met 30 graden. En die pakken ook op het midden van de dag even een dutje/ rust moment/ siësta.
Ik merk ook dat veel mensen niet goed weten hoe ze er mee om moeten gaan. Zetten bijv overdag de ramen en deuren open. Of hoe vaak ik al gehoord heb; ‘een lange linnen broek is koeler dan een korte broek! In warme landen bedekken mensen zich ook!’. Ja dat is met droge warmte ja, in woestijn klimaten. Wanneer je geen zon op je huid wil. In klimaten waar het vochtig is zoals hier, en wanneer je binnen bent. Helpt minder kleding wel degelijk. Ze lopen in de jungle niet voor niks met alleen een broekje aan en blote borsten.