Nescio ik heb geen enkel probleem met het accent, maar ga niet neerbuigend doen over andere accenten als jezelf hartstikke plat spreekt. Het was jammer dat bijna niemand van ons ook Gronings kon (we waren allemaal importstudenten), want anders hadden we denk ik de rest van de avond zo hard mogelijk in het Gronings geknauwd.
Ik heb in principe niks tegen Amsterdammers of rotterdammers. Er wonen er hier genoeg in het dorp die hun stad ontvlucht zijn 😝. Alleen dat domme gedoe van sommige mensen alsof de Randstad het centrum van het universum is en iedereen daarbuiten nog in een plaggenhut woont, vind ik echt zwaar ergerlijk.
Die opmerking over winkels op zondag heb ik wel vaker gehoord. Ik woon in Amsterdam, dus wij kunnen op zondag naar de supermarkt. Wauw zeg! Wat revolutionair 🤦🏻♀️
CrazyCatLady was hij compleet in shock dat er openbaar vervoer was. In Den Bosch 🤦♀️
Sevenof9 die beweerden dat ik op een boerderij woonde omdat ik uit Gelderland kwam. Ik woonde in Nijmegen🤦♀️
Vooral dit vind ik dus ergerlijk! Ik kan zulke mensen dus echt niet serieus nemen. Ben je dan echt zo wereldvreemd of zo zelfingenomen met jezelf dat je denkt dat in de rest van Nederland alleen maar neanderthalers wonen, die pizza, openbaar vervoer en het begrip woonhuis nog moeten uitvinden?
Die man dacht denk ik heel complimenteus te zijn over Drenthe. Goh we waren best wel open en benaderbaar ipv allemaal stugge lompe boeren enzo. Hij maakte daarentegen het vooroordeel wat hier heerst over mensen uit de Randstad wel waar 🫣