Nog 24 uur... Nog 24 uur en ik heb vriend verteld dat ik uit elkaar wil. Dat ik al heb uitgezocht dat ik hem uit kan kopen, dat ik al heb uitgezocht hoeveel KGB en alimentatie ik dan krijg, dat ik al nagedacht heb over het convenant, een mediator heb uitgezocht. Dat ik hem vertel dat ie 0 onderhandelingsruimte heeft, en het maar moet doen met de zak geld die hij van mij krijgt.
Al ruim 1,5 jaar word ik beduveld. Ik kwam er vorig jaar januari achter dat ie contact had met een ander. Met een oplichtster. Dat hij 20.000 euro aan haar/hem/wie er dan ook achter dat account zat. Geld dat hij geleend heeft van een vriend, van zijn moeder, en deels gejat van mij. Onder het mom van: nu ik in de ziektewet zit en minder verdien zit ik zo krap. Ik heb hem toen geconfronteerd. We hebben een half jaar relatietherapie gehad. Voor ons kind, anders was ik al weg geweest.
Ik kom er een paar maanden geleden achter dat ie me weer/nog steeds bedondert. Seksuele getinte appjes naar een ander. Bedragen van ruim 200 euro van zijn bankrekening met de omschrijving 'massage'. Dat hij volgens mij na de relatietherapie nog weleens geld gaf aan de oplichtster. Dat hij inmiddels al aan het daten is met een ander. Gewoon op zondagmiddag, zogenaamd voor iets met vissen. Of doordeweeks, uren weg, waardoor ik appjes kreeg van dochter: waar is papa? Dat een vriendin mij vertelde dat haar vriend een opmerking van mijn vriend had zien staan op FB bij iemand anders om te flirten/daten. Gewoon openbaar dus, wie weet wie dat allemaal nog meer gezien heeft, en niks tegen me heeft gezegd.
Hij gaat weg, en zorgt maar dat ik hier met D kan blijven wonen. Ik ga hier niet weg. En dat hoeft gelukkig niet. Er zit nog een lening op zijn auto. Ik los die voor hem af, want anders lukt de hypotheek niet. Samen met dat geld wat ie me eigenlijk afgetroggeld heeft, mag ie in zijn handjes knijpen dat ie er zo goed mee weg komt.
Ik wilde hiermee wachten tot na D haar verjaardag. En op een moment dat zij op school zit. Morgen is DE dag. En ik kijk er zo naar uit.