Misschien even een gekke vraag hoor…
Maar de opa van mijn partner gaat al maanden beetje bij beetje achteruit (dementerend, verzorgingstehuis). We gaan er niet heel vaak heen. Een familielid van ons communiceert regelmatig hoe het gaat. Door diegene zijn we het afgelopen half jaar al een paar keer daar bang heen geweest, denkend dat het overlijden nabij is. Maar dan leek partners grootvader toch nog levendig en hij leeft nog steeds.
Datzelfde familielid stuurt nu dag rapportages door van het verzorgingstehuis, waaruit hij wel verder achteruit lijkt te gaan. Familielid gaat er (door dat verslag) nu met spoed heen.
Wij moeten zo echter naar een bruiloft. Dus we staan voor een dilemma… gaan wij ook met spoed erheen? Maar als hij echt op overlijden ligt, dan belt dat verzorgingstehuis toch wel de naaste familie? Lijkt me dat zij best in kunnen schatten hoe dichtbij een einde is en of familie nu echt direct afscheid moet komen nemen.
Verzorgingstehuis heeft dus zelf geen contact opgenomen, dit is nu puur uit die dagverslagen gehaald.
Partner is in paniek. Logisch, want die wil wel afscheid kunnen nemen.
Ik ben bang dat het niet zo’n vaart loopt en we morgen ook kunnen gaan… want gaan we niet of later naar die bruiloft vanwege mogelijk loos alarm?
maar ja, wie ben ik om hier een keuze in te maken…