Het gaat helemaal niet goed op school met D. Wel cognitief, met alles is het Eind 7, groep 8 niveau. Maar sociaal gezien gaat het prut. Ze halen haar en buurneisje, een van dr beste vriendinnen, uit elkaar. Buurmeisje praat sinds haar tienminutengesprek afgelopen maandag niet meer met D. Het schijnt dat buurmeisje niet durft voor zichzelf op te komen om tegen D in te gaan. En ze hebben het daar dus met hun 10-minutengesprek over gehad en nu negeert buurmeisje D gewoon. Ook valt D inmiddels enorm buiten de groep. Ze is erg dominant, praat gemeen over anderen achter hun rug en alles moet op haar manier. Kinderen zijn daar wel klaar mee.
Daarbij zit ze niet lekker in dr vel, is faalangstig, onzeker. Ze staat vaak 'uit' in de klas. Dr werktempo is laag.
Er is al overleg geweest tussen de juffen en de ib'er en komend schooljaar zorgen ze ervoor dat ze niet meer met buurmeisje in een samenwerkkoppel komt. En dan wel dat de juf de tweetallen maakt, want ze zijn zelfs bang dat D anders door niemand wordt gekozen.
Ook gaat er volgend schooljaar een onderwijsondersteuner met D aan de slag, gericht op haar zelfvertrouwen.
Ik ben echt zo verdrietig, maar we zijn bij Jetje de verzorgpony, dus ik kan niet zitten janken. Heb ik bij de juf wel gedaan.
Ik kon gelukkig vertellen dat we haar al aangemeld hebben bij de orthopedagogenpraktijk. Maar ja, dat is 3 maanden wachten. Wat op zich niet heel lang is.