Wat is die vader van mij af en toe toch ergerlijk. Zijn gezondheid is de afgelopen twee jaar fors achteruit gegaan. Hij had mij gevraagd om zijn medische dossier te bekijken en alles wat hij mankeert is het gevolg van zijn ongezonde levensstijl. Morbide obese, ernstige diabetes type 2, jicht, hoge bloeddruk en echt een bizar hoog cholesterol. Hij heeft naar mij geluisterd en is braaf naar de huisarts gegaan. Deze heeft hem met urgentie doorgestuurd naar de cardioloog ivm vermoeden hartfalen.
Hij begrijpt er echt niks van, want hij eet zo gezond (??). Dat hij niet zoveel beweegt is de schuld van de artsen, want deze willen hem niet aan zijn rug opereren. Ze willen hem dus niet opereren vanwege zijn gewicht. Nu geeft hij aan dat zijn kwaliteit van leven ernstig is aangedaan, kan hij zijn vrouw niet goed verzorgen en dat is de schuld van de artsen. Hij wil ze nu aanklagen 🫣.
Dezelfde man die zijn hele leven al roept, ik leef maar 1x en ik bepaal zelf wat ik eet en drink. Dan ga ik maar eerder dood, maar heb ik tenminste genoten en dat soort dom geleuter.
Ik kon niet meer opbrengen dan ‘tja vervelend voor je, dit zijn de consequenties van je eigen keuzes en ik denk dat je je energie beter kan besteden aan je vrouw en gezondheid ipv artsen aanklagen’.