Trees Ik heb hetzelfde dat het al heel lang zo is. Maar dat komt vooral ook omdat mijn ex net als ik van de nieuwe dingetjes is. Dus toen Netflix nog maar net bestond hadden we dat al. En eigenlijk hadden we ook al een smarttv voordat dat überhaupt een ding was. Want toen stond er een PC aangesloten op de TV. We keken toen vooral dingen die we gedownload hadden. Op een gegeven moment verdween hier de kabel tv en werd dat alleen nog maar digitaal. Ik weet niet eens eigenlijk meer wanneer dat was want is langs me heen gegaan. Ik heb nooit een digitaal tv abonnement gehad. Maar kabel keek ik dus toen blijkbaar ook al niet meer?
En ja dat vond iedereen maar apart. Vooral mijn schoonzus is daar heel lang irritant over blijven doen. Met van die gesprekken van ‘oh heb je gisteren avond dat en dat gekeken?’ Euh nee. Of dat ze eindeloos bleef herhalen dat je op de digitale tv programma’s op kunt nemen. Terwijl ik gewoon uitzending gemist dingen keek als ik wat wilde zien. Of als we dan een keer een seizoen Expeditie Robinson terug keken. Was het de hele tijd ja dat is die en die van zus en zo, jaaaa, jawel, die ken je wel, die was ook van dat en dat. Ja sorry geen idee, ik ken al die BN’ers niet…
Ik vond het ook echt oprecht een hele opgave om met de finale van Expeditie te onthouden wanneer die was, en op tijd voor de TV klaar te zitten. 😅
Ik ben dan wel weer juist heel snel aan de smartphone gegaan. Eerst een HTC, toen BlackBerry en daarna kwamen de iPhones. Ik weet nog dat mn vader tegen me zei, wat moet je daar nou weer mee, een telefoon met internet!
Zelfde met de Apple Watch etc. De eerste heb ik afgewacht maar vanaf dat de tweede verscheen heb ik er altijd eentje gehad. En Apple Pay voordat dat in Nederland verscheen, had je toen een omweg voor via een ‘buitenlandse’ rekening op Bunq bank. Caissière helemaal verbaasd dat ik de boodschappen met een horloge betaalde en het nog werkte ook 😂
Dus bij mij is het denk ik meer in lijn met een early adopter mindset en niet met een afkeer van schermen of zo.