Ik snap zeker dat het deels voor het gemak is hoor als ze buiten spelen 😂.
Maar toch is het goed voor kinderen om gewoon te leren dat ze af en toe hun snufferd moeten laten zien tussendoor en laten weten waar ze zijn tijdens het buitenspelen. Moesten wij vroeger ook.

Mijn moeder ging echt niet de hele wijk door, het was mijn verantwoordelijkheid om tussendoor terug te komen.

Bij het voorbeeld van een lekker band en s’avonds alleen op pad moeten snap ik zo’n horloge iets beter.
Al hoewel als je niet in het buitengebied woont; wij moesten vroeger ook met lekke band naar huis lopen zelfs op latere tijdstippen wel.

Maar ik heb heel makkelijk praten ik woon in een gemiddeld dorp waar veiligheid nog is zoals vroeger. Soms realiseer ik me niet dat het in een stad heel anders kan zijn kwa gevoel. De wereld is helaas niet meer zoals vroeger.😅

Ooh maar dat is hier ook zo hoor. Vergeten regelmatig de deur dicht te doen 🙈.
    Dochter moet ook wanneer ze zegt naar speeltuin A te gaan maar toch ineens naar speeltuin B gaat het face-to-face komen melden.

Snoeki mijn dochter heeft in onze wijk niet veel vriendinnen. Die gaat dus een wijk of 2 verder. Waarbij ze drukke wegen over moet.
    Dan vind ik het erg fijn als ik haar kan bellen dat ze thuis moet komen. Ze hoeft haar snuffert dan niet te laten zien. Want ik weet waar ze is.

Snoeki Maar ik heb heel makkelijk praten ik woon in een gemiddeld dorp waar veiligheid nog is zoals vroeger. Soms realiseer ik me niet dat het in een stad heel anders kan zijn kwa gevoel. De wereld is helaas niet meer zoals vroeger.😅

Dat scheelt ook wel. Is hier ook. En ook gerust appjes in de dorpsapp van wie weet waar mijn kind zit 😅

Snoeki Ja maar dan zeg ik je moet soms je snufferd laten zien en dan komt hij een uur nadat we weg moeten. Of een uur na bedtijd langs wandelen. Dan moet ik hem toch in die periode ergens hem gaan halen of zoeken anders heb ik een probleem. In dat opzicht vind ik het dus vooral mooie techniek die ontstaan is waar ik graag gebruik van maak tov vroeger. Hij is net 6 en gewoon nog zo impulsief en leeft zo in het moment dat het echt nog moeilijk is om afspraken met hem te maken. Ik bedoel pasgeleden heeft hij gewoon geprobeerd in de bus in te stappen naar de stad hiernaast. Zo’n typetje is het dus. Gemak dient de mens denk ik dan.

De oudste heeft hem in principe niet om. Maar dat is zo’n ander kind waar ik erg goed afspraken mee kon en kan maken. Die komt altijd thuis op het afgesproken tijdstip (ok, 1 of 2 keer fout gegaan maar dat is prima) en komt netjes informeren. Die weet ook goed wat hij wel en niet mag en als hij twijfelt komt hij het vragen. Of hij laat een ouder waar hij is appen. Bij hem heb ik ook nul behoefte om te bellen. Al gaf hij dus zelf aan vanuit voetbaltraining alleen op de fiets graag het horloge mee te hebben.

Ik bel ze inderdaad niet om de haverklap en eigenlijk kijk ik ook nooit waar ze zijn.

Hopsatee dafne is net als je oudste. Hier dat horloge dus verkocht. Hoewel we nu wel een gewoon horloge hebben, want dan kan ze de tijd in de gaten houden. Waar ze dan precies is maakt me niet uit.

Liekje81 Ja S heeft ook een gewoon horloge voor de tijd. Dus die heeft dat ding ook vrijwel nooit om - behalve dus met voetbaltraining omdat hij alleen fietst dan (en ook de wijk uit) aan het begin van de avond. Maar eigenlijk ook meer omdat hij dat zelf wilde. Hij speelde altijd van 5-7 zonder dat er überhaupt een horloge hadden gewoon in de wijk. Maar toen wilde nummer 2 met net 4,5-5 al de wijk in en aangezien die nogal wat heeft uitgehaald toch deze aangeschaft … ik kan me echt wel voorstellen dat het enorm per kind verschillend is - dat is bij ons tenminste wel 🤣

Ik denk dat ik M als hij puber is nog een tracker mee geef 🤪

Bloem haha en dan nog ben ik bang dat ik niet alles ga voorkomen. We gaan echt wat meemaken met hem - ben ik van overtuigd 😅

Dat er vandaag 3 collega's op non-actief zijn gezet. Wegens fraude. Waaronder mijn manager.

Bloem
            Ik kan het nauwelijks geloven. Het zijn ook nog jonge mensen, 20+.
            En ze hebben geen fraude gepleegd met geld, maar met een actie.
            Voor een paar gratis producten...
            Het onderzoek loopt nog.
            Als ze terugkomen, weet ik niet of ik ze wel vetrouw.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Ik heb net meer informatie gehad. Ze hebben een finale waarschuwing gekregen en de manager wordt overgeplaatst naar een ander filiaal.

Hoe vrij mijn nieuwe collega is.
              Hij is gisteren begonnen (in IT) en ik heb de volgende uitspraken al gehoord (luidop, dus niet alleen tegen mij):

'Starbucks is toch voor basic white bitches?'
              'Verkeersregels gelden niet voor BMW-rijders.'
              'Laten we winkelkarren tegen Citroën Cactussen smijten.'
              'Goh, laten we eens zien wie hier de drinkebroers zijn.'

🤐
              Dit is toch niet helemaal hoe het moet zijn, of...?