Wat een dag, wat een dag. Eerst moet ik de oudste honderd keer waarschuwen om telkens het zelfde, vervolgens krijgt het beste vriendje van de oudste het voor elkaar om tegen de badkamerdeur aan te vallen en de deur te ontwrichten. Die hangt nu enkel aan het onderste scharnier. Vervolgens besluiten ze een watergevecht te houden buiten waarbij ik 3,4,5 keer waarschuw NIET in de voortuin. Puntje bij paaltje de hele gang zeiknat. De oudste voor straf naar binnen, want afspraken maken kan hij wel, zich aan afspraken houden lukt hem niet. Vervolgens vertel ik hem 4 keer(!) dat wanneer hij zijn broodtrommels NIET in de vaatwasser doet ik morgen geen fruit en brood voor hem maak. Na de 5e keer loopt hij toch maar naar beneden en presteert hij het om te durven vragen of de vieze broodtrommels nou bij de glazen in de kast moesten of in de vaatwasser bij de vieze glazen.
Hij ligt nu in bed te lezen nadat ik hem vriendelijk noch duidelijk heb gezegd dat hij op tijd naar bed gaat.
Wat een dag. 🤣
Oh en de jongste houd zich erg goed aan afspraken maar had na het avond eten bedacht om aan de tuindeur een hele grote bak met allemaal nootjes te hangen. ‘Kijk mam, goed idee hè. Het hangt daar best netjes’
‘En hoe ga jij nu de deur open doen zonder dat al die honderden(!) nootjes niet naar beneden vallen?🫠 Als het valt ga jij dit helemaal zelf opruimen vriend’
Hij doet de deur open en ja hoor, natuurlijk. Alle nootjes door de tuin heen. Fantastisch. 🤯 (hij heeft het wel allemaal zelf opgeruimd)
Ik heb 2 kinderen, één van de twee telt voor 10. 🤡🤪♥️