Mijn man voelt zich sinds vorige week niet lekker. Keelpijn, een gek hoestje en heel moe. Maar hij werkte door want echt ziek was hij ook niet.
Omdat de vermoeidheid erger werd en hij ook kortademig werd is hij gisteren naar de huisarts gegaan. Hij is in 2018 geopereerd (dubbele bypass, zonder daarvoor echte klachten te hebben behalve vermoeidheid en kortademigheid), dus de (nieuwe) huisarts pakte het breed aan en nam een ECG en bloed af. Op de ECG was niets te zien.
Een half uur later telefoon. Huisarts aan de lijn die zei dat hij hun AI model om een second opinion had gevraagd. Volgens AI had mijn man een kleine infarct gehad. De huisarts wilde al de ambulance bellen, maar man zei dat hij eerst zijn cardioloog wilde spreken. Cardioloog zei ook: ga naar de spoed, daar kunnen ze meer dan ik hier. Intussen had man mij gebeld, ik van werk terug naar huis. Wij naar spoed. Daar snel onderzocht en weer bloedafname. Dan wachten. En wachten.
We hebben er 5 uur gezeten. Bloed bleek helemaal schoon. En de ECG toonde inderdaad een afwijking, maar die afwijking komt terug in al zijn ECG's en is geen reden tot zorg.
Erg opgelucht natuurlijk, wat een rollercoaster. Collega's leefden ook enorm mee. Wel jammer dat de huisarts niet alle ECG's had vergeleken.
De klachten blijven dus man gaat het rustig aan doen komende week. En bij zijn cardioloog langs (moest sowieso voor jaarlijkse checkup).