Vulpen ahw, ik heb het met je te doen. Maar het is nu eenmaal zo, je moeder snapt heus wel dat je niet langs kan komen, als ze het zelfs je zus heeft verboden!
En het is echt niet erg dat je niet durft te rijden met deze sneeuw en gladheid. Waarom denk je dat de auto het straks niet meer doet? Te lang stilgestaan / te koud?
Ik zou kijken of je iets anders kan doen voor je moeder, zodat je toch het gevoel hebt dat je er voor haar bent.
Met de kinderen een mooie knutsel/tekening maken die je volgende week bijv. even langsbrengt met een mandje met lekkere dingen bijvoorbeeld.
Of als ze boodschappen nodig heeft, dat voor haar regelen via Flink (als het daar iig veilig genoeg is voor een bezorger om op pad te gaan). Ik heb ook weleens voor vriend als verrassing een lunch laten bezorgen op dagen dat hij thuis heel druk was met iets.
Of gewoon even videobellen, misschien kan je op afstand samen een spelletje doen met haar en de kinderen?
Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je haar laat weten dat jullie aan haar denken en meeleven, ipv jezelf in potentieel onveilige situaties begeven ☺️