Bloem Ik snap dat er altijd geregel bij komt en dat er altijd gedoe is, maar ik heb gewoon oprecht nog nooit meegemaakt dat een gemeente helemaal geen regeling heeft waarbij er grofvuil wordt opgehaald. Dit is echt de allereerste keer dat ik dat hoor. En het wisselt veel per gemeente hoe het is geregeld en hoe duur het is en hoe vaak het kan en wat er meekan enz, enz. Maar dat het echt helemaal niet kan via de gemeente is voor mij echt verbazingwekkend.
Daarnaast is het veel meuk, maar het meeste heeft mijn moeder gewoon met de auto weggebracht. Denk aan een oude tv, oude computers, videobanden, cd's, kleding, speelgoed, boeken enz. De meeste meubelen gaan gewoon mee naar het nieuwe huis, ze gaat een beetje kleiner wonen, maar qua meubels is het heel beperkt wat er weg hoeft. Het gaat nu om 3 kasten en 2 deuren, dat is ook niet de moeite voor een bak. Maar het past gewoon niet in een auto. En dus gaan we een busje huren en het komt dus ook wel echt goed, maar alsnog, het is me echt nog nooit eerder overkomen dat een gemeente er niks voor geregeld heeft dat het opgehaald kan worden.