Vanmiddag had ik mijn hartecho. Over 2.5 week pas de andere onderzoeken plus uitslag en afspraak cardioloog. Nu heb ik al een maand of twee het gevoel dat de medicijnen aanslaan en dat de pompfunctie verbeterd is. Weet ik niet zeker en uiteraard twijfel ik daar de laatste dagen enorm aan, want misschien hou ik mijzelf voor de gek en wil ik dit te graag voelen enz.
Ik had de echo bij mijn favoriete echoscopiste en zij werkt het onderzoek daarna ook uit. Ik heb haar al een paar keer eerder gehad en in die 20 minuten tijd, kletsen we altijd aan één stuk door. We hebben dus wel een klik.
Op het einde fluisterde ze: het ziet er goed uit. Ik vroeg direct uh wat zeg je. Zij: ik mag niks zeggen, dat weet je. Ik: volgens mij heb ik het goed verstaan en dat scheelt mij heel wat spanning de komende weken. Zij: dat snap ik heel goed.
Ik weet dus 99% zeker dat ik het goed gehoord heb. Anders zou ze toch niet zo reageren op mijn ‘dat scheelt spanning’? Dat betekent waarschijnlijk dat mijn pompfunctie weer normaal is of i.i.g. niet slechter geworden. Ik durf nog niet 100% opgelucht te zijn, maar er is wel heel veel spanning weg. De echo is het belangrijkste van alle onderzoeken.