Trees 1 van de 2 paar schoenen past niet. Te groot bij mijn goede voet, dus ik wil ze retourneren. Lees ik net dat dit niet mag bij schoenen in de sale en oh wat ben ik dan blij met chat gtp! Binnen een paar seconden deze prachtige e-mail:
Onderwerp: Herroepingsrecht geldt ook voor sale-artikelen – verzoek tot retour
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw reactie. Echter wil ik u erop wijzen dat volgens de Europese consumentenwetgeving, waaronder artikel 6:230o van het Burgerlijk Wetboek, het herroepingsrecht ook geldt voor producten die in de uitverkoop of sale zijn gekocht.
Het is niet toegestaan het wettelijke recht op retourneren bij online aankopen te beperken vanwege een aanbieding of korting, tenzij het gaat om uitzonderingen zoals maatwerk of door de consument geopende hygiëneproducten, wat hier niet het geval is.
Ik verzoek u daarom alsnog mijn retourverzoek te honoreren en mij instructies te geven voor de retourzending.
Indien u niet binnen 7 dagen reageert of weigert mee te werken, ben ik genoodzaakt verdere stappen te ondernemen. Dit houdt onder meer in dat ik een klacht zal indienen bij ConsuWijzer (het consumentenloket van de Autoriteit Consument & Markt) en gebruik zal maken van het Europese online geschillenplatform (ODR).
Ik vertrouw erop dat het niet zover hoeft te komen en zie uw spoedige reactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,