Koekie83 Wat vind je dochter er van dat de afspraak niet doorging?
We hebben aangegeven dat de afspraak is afgezegd. De reactie van dochter was; ok. Ze is iemand van weinig woorden.
Koekie83 En ik vraag me oprecht af welke hulpverlener dit écht kan begrijpen. Maar ik vraag me ook af of dit goede zorg per se in de weg moet zitten. Maar dat is mijn (misschien impopulaire) mening/bedenking.
Je kan naar mijn idee begrip tonen zonder het volledig te begrijpen of echt te weten hoe het is voor een ander. Deels begrijpen of je best doen om het te begrijpen is ook voldoende. Als iemand aangeeft wat hij /zij nodig heeft om wel mee te kunnen doen, kun je dit op zijn minst serieus nemen. Niet door er overheen stappen door te zeggen ik kies voor iets anders, want dat is mijn gewoonte. Het is ontzettend kwetsend, want iemand met een beperking heeft deze keus niet. Deze zet je gewoon buitenspel. Je kan mijn inziens altijd proberen om je in te leven in hoe het voor een ander is en naar de ander luisteren. Als je dat niet kan, staat dit voor mij wel goede zorg in de weg.
Aangezien de meesten hier en in mijn omgeving het vaak wel begrijpen, vraag ik volgens mij ook niet iets onmogelijks.
Pimpelmeesje ik had vandaag een afspraak met de neuropsycholoog en zij gaf hetzelfde als jou aan. Ze heeft de e-mail wisseling ook gelezen en haar reactie was ook wees voorzichtig met dochter. Je dochter heeft juist iemand nodig, die zich wel kan inleven in haar situatie. Ik had zelfs nog een link mee gestuurd de eerste keer over wat een cognitieve communicatiestoornis precies inhoudt (was ik zelf alweer vergeten 🫣). Veel duidelijker had ik niet kunnen staan.
Pimpelmeesje maar iemand die na jouw uitleg niet begrijpt wat je zegt, gaat ook niet in kunnen schatten wat een cva met het gezin doet.
Je verwoordt hiermee mijn angst. Ik ben echt bang dat ze straks meer schade aanricht.