Hoi allemaal,

Ik heb een vraag voor de forummers die ook graag het liefst zoveel mogelijk biologische groente en fruit kopen, want ik vind dat nog best lastig. Ik woon in een dorp en vind het aanbod niet fantastisch. In de winter gaat het wel, de ah (online) heeft best veel keuze in biologische groente en appels, peren, bananen, mandarijnen lukt ook wel, maar nu met al het lekkere zomerfruit vind ik het ingewikkeld. Biologische aardbeien of perziken bijvoorbeeld ben ik hier nog nergens tegen gekomen. Iemand enigszins betaalbare tips?

Niet veel tips, ik vind t ook lastig. Sommige dingen koop ik diepvries, zoals biologische frambozen die eet niet zo maar wel voor in dingen zoals havermoutmuffins, smoothies, yoghurt..

Mijn lukt dat ook niet. Ik koop biologisch wat kan ( groot en groente maar ook de andere etenswaren) een de rest dan toch maar niet biologisch.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ik denk dat dat voor nu de meest praktische instelling is. 🙂

Ik let zelf eigenlijk meer op waar fruit (en groente) vandaan moet komen dan of het biologisch is. Maar dat gaat dan meer om klimaatimpact dan om gezondheid. Ik vind biologisch vaak vooral heel duur en slechtere kwaliteit (bij verse dingen dan hè). Het is logisch dat dat zo is, maar dat maakt wel dat ik minder biologisch koop dan 'zou moeten' 😉 Bij niet-verse dingen kies ik wel vaak voor biologisch. Maar ik woon in de stad en heb hier een grote supermarkt ter beschikking dus qua aanbod zit dat hier op zich wel goed.