Als je per se moest emigreren, waar zou je dan naartoe gaan? En waarom?
Ik ben er nog over aan het nadenken, ik blijf in principe het liefst in Nederland
Als je per se moest emigreren, waar zou je dan naartoe gaan? En waarom?
Ik ben er nog over aan het nadenken, ik blijf in principe het liefst in Nederland
Vulpen Naar ergens in de bergen of het bos,waar het rustig is en ik mijn eigen groenten en fruit kan verbouwen! Weg van alle hectiek,drukte en chaos. Het is al chaos genoeg in mijn hoofd
Laat mij ook maar in Nederland blijven. Op medisch vlak krijg ik echt de kriebels van Spanje, Italie, Frankrijk, Portugal. Nou eigenlijk elk land behalve Nederland. Lig je dan op de gang omdat het druk is, 6 dagen door moeten lopen met een hersenbloeding. Nee hoor ik blijf wel in Nederland.
Griekenland is trouwens ook drama qua ziekenhuis behalve een privé ziekenhuis. Ik vraag mij ook altijd af hoe lang het duurt voordat ze er zijn als je belt.
Mijn moeder had door een auto ongeluk haar rug gebroken, was ze zelf de auto uit gegaan omdat ze al wel had voorzien dat de ambulance broeders het helemaal verkeerd zouden doen, toen is ze maar naast de auto gaan liggen.
Vulpen Geen idee! Ik hou van Frankrijk, ik zou niet meer in Nederland kunnen wonen. Maar ergens anders weet ik niet want ik ken de culturen niet goed genoeg.
Japan lijkt me bijvoorbeeld geweldig! Cultureel enerzijds geweldig, anderzijds pure horror.
Amerika lijkt me sowieso een hel, dus daar nooit.
Ik denk dat ik in Europa zou willen blijven, of anders Canada wel? Hele mooie natuur, en ze spreken in sommige delen Frans.
Maar volgens mij hebben ze daar ook hun problemen. Goede vrienden van ons wonen daar nu een aantal jaar en de tekorten in de zorg en onderwijs zijn daar ook groot.
Schotland, Engeland, Scandinavië, Canada.. dat soort landen.
Zonnebloem Nee hoor ik blijf wel in Nederland.
Maar als je moet?
Ik denk dat ik in Turnhout, Hasselt of Lommel zou gaan wonen. Of toch ergens in het Jutland in Denemarken Of misschien is er in Duitsland nog wat geschikts te vinden, Osnabrück of zo. Maar ja, ik zou wel graag Nederlands willen kunnen blijven praten...
Vulpen als het echt moet Oostenrijk of Zwitserland.
Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Zweden zou mijn vluchtlanden zijn.
Ik blijft het liefst in Nederland, anders in Denemarken.
Nieuw Zeeland of Australië. Dichter bij huis dan Zwitserland, Noorwegen of Zweden.
Ik ben helemaal niet gehecht aan Nederland, maar om echt ergens voor langere tijd te wonen, dan stel ik wel eisen op het gebied van gezondheidszorg en onderwijs. Dat is in bovenstaande landen gewoon goed geregeld.
Nieuw Zeeland! Absoluut.
Ik ben alleen erg gehecht aan mijn ouders zus en beste vriendin en ik zou hen erg missen zo ver weg.
Ik denk dat ik het beste in Italië of zo zou kunnen gaan wonen. Weg van de stress en ratrace.
We willen niet erg uit Nederland, maar hebben een tijdje getwijfeld om naar Roemenië te vertrekken ivm werk man. Dat was toen of Amerika of Roemenië. Maar Amerika wilde we sowieso niet.
Nieuw Zeeland is zo ver weg! Maar misschien is dat ook wel een goede optie ja.
Als het zou moeten naar Toscane, Italie.
Hopsatee Volgens mij is Nieuw Zeeland zo afgezonderd en klein dat het meer een soort van bubbel is. En niet zozeer heel positief. Nog niet zo lang geleden die aanslag op een moskee , of wat was het? Waar een extremist op mensen schoot en zo.
Nieuw Zeeland / Australië lijken mij de beste keuze vanwege de combinatie lekker weer, fijne maatschappij en goeie medische zorg.
Landen als Denemarken, Noorwegen, Canada etc spreken mij vanwege de maatschappij erg aan. Maar dat weer is echt helemaal niks voor mij. Ik vind Nederland al veel te koud. Om die reden vallen ook landen als Duitsland, Engeland en Schotland af.
Landen als Frankrijk, Spanje, Portugal lijken me heerlijk qua weer (al denk ik Spanje niet lang meer met de klimaatverandering). Maar de medische zorg daar en het omslachtige in dingen regelen trekken me niet.
De rest van de wereld trekt me verder niet zo. Aziatische en Arabische landen vind ik vrouwonvriendelijk, landen als India onhygiënisch. En in de VS zou ik nog niet dood gevonden willen worden met de kant die het opgaat.
iMoeder Nieuw Zeeland / Australië lijken mij de beste keuze vanwege de combinatie lekker weer, fijne maatschappij en goeie medische zorg.
Landen als Denemarken, Noorwegen, Canada etc spreken mij vanwege de maatschappij erg aan. Maar dat weer is echt helemaal niks voor mij.
Dit was ook mijn overweging. Nederland spreekt mij vanwege het weer ook niet aan. Qua natuur spreken mij Zweden, Noorwegen, Canada etc wel aan. Alleen ik heb liever het hele jaar door minimaal 25 graden als het even kan. In Canada en in Nieuw Zeeland maakt het natuurlijk ook nog uit waar je woont. Heel veel andere landen vind ik geweldig voor een vakantie, maar niet om te wonen. Eigenlijk om dezelfde redenen die jij noemt.
[verwijderd] het is wel een van de veiligste landen ter wereld. Qua gelukkigste landen scoort het ook vrij hoog (Nederland hoger, maar Nederland scoort daarentegen echter weer veel lager op veiligheid).