Mijn ouders hebben aangegeven dat ze bezig zijn met testament en dat soort zaken. En onderdeel daarvan is dat alle kinderen en kleinkinderen daarom in het kader van levend schenken een geldbedrag zullen ontvangen. Mijn oudste zal het geld zelf krijgen op zijn eigen rekening. Het geld voor mijn jongste twee word overgemaakt naar een spaarrekening waar ik op spaar voor hun en dingen als schoollaptops, boekengeld en collegegeld van betaal (omdat ex niks bijdraagt aan dit soort kosten). Mijn kinderen krijgen een envelopje met daarop het bedrag wat ze krijgen (1000 euro per kind) en een briefje dat ze in overleg met mij kunnen kijken waar het aan besteed word. Maar krijgen dat geld dus niet zelf in handen.
Alleen, ja wat nu. Ik wil het geld weg zetten als mooi begin van een spaarrekening voor later. Bijv voor rijbewijs, als ze uit huis gaan etc. Maar ze helemaal niks er van geven vind ik ook wat lullig? Ik heb zelf ooit 100 gulden van mijn oma gekregen toen ze jarig was (kregen alle kleinkinderen toen). En ik weet nog goed hoe fantastisch ik dat toen vond.
Wat zouden jullie doen? Alles weg zetten, of het meeste weg zetten en ze er een deel van geven? En welk bedrag dan?