Ik ben nog niet echt actief op zoek, maar een beetje aan het oriënteren, maar ik weet gewoon totaal niet waar te beginnen.
We hebben nu een Efteling abonnement, en mijn plan is zo'n beetje om ook op dagen te gaan dat de kinderen op school zitten, want wandelen is beweging en goed voor me en dat soort gedoe. Dus, een en een is twee, ik wil kijken of ik iets kan gaan doen met fotografie. Dus gewoon lekker door het sprookjesbos huppelen, ondertussen doen alsof ik in Het perfecte plaatje zit en lekker klungelen met scherpte-diepte en kadrering en andere termen die ik niet snap en voila, een hobby. Zonder Tijl Beckand dan.
Maar waar ga ik in vredesnaam beginnen? En is het überhaupt wel een realistische hobby om zonder startkapitaal van minimaal een maandsalaris te kunnen gaan doen? Mijn rondje Google leverde prijzen op van zo'n 800 euro voor een camera en nog 300 voor een cursus om te leren hoe dat ding aan gaat, tassen en accessoires.. Voor iemand met mega faalangst en die geneigd is om hem weer aan de kant te gooien wanneer ik niet op dag 2 al National Geographic kwaliteit foto's kan maken vind ik dat een veel te groot risico.
Budgetwise wil ik eigenlijk niet meer dan 250-300 uitgeven, dus dan kom ik uit bij een refurbished camera denk ik? Dat vind ik prima, maar dat maakt het wel lastiger om advies in te winnen bij een fysieke winkel en iemand die er verstand van heeft.
Dus hoe ga ik er achter komen wat geschikt is voor mij, waar ik moet beginnen, hoe het werkt? Is het in mijn geval verstandiger om te starten met een normale camera, ook al past dat helemaal niet in mijn perfecte-plaatje-fantasie? Wat is nou precies het verschil tussen een systeemcamera en een spiegelreflex, wat is de meerwaarde en wat past beter bij mij? Waar begin ik met zoeken?
Coolblue heeft van die mooie vragenlijsten, maar ik kan de helft al niet invullen want weet ik veel wat ik wil qua resolutie en shit. Ik wil gewoon een eekhoorn op een paddenstoel fotograferen.
Ik wil wifi/Bluetooth op de camera en hij moet oplaadbaar zijn, dat is alles wat ik weet.
Cursussen.. noodzaak of niet? Gratis alternatieven? YouTube tutorials? Ik ben héél erg slecht in non fictie boeken, dan raak ik mijn concentratie kwijt, dus liever iets visueels.
Dus gewoon.. help. Waar begin ik?