Ik schrok er ook van, mijn kinderen hadden tot 1,5 jaar geleden nog een max schermtijd van 2 uur per dag π
Ik was best wel streng denk ik.. hier kregen ze rond hun 3e verjaardag allebei een vtech kinderapparaat en dat was het wel. Konden ze het alfabet leren van Hello Kitty.
Af en toe tv als ik aan het koken was, maar nooit overdreven. Toen ze 8 werden kregen ze een tablet, en die schermtijd regels hebben ze jaren gehad.
Nu is het niet meer te doen, want in hun ogen vallen dingen als tiktok, snapchat, BeReal, Instagram en Whatsapp onder sociale contacten en niet onder schermtijd, en die strijd krijg ik niet meer gewonnen. Dus ze gamen 2 uur en gaan dan nog 3 uur verder op snapchat, en vervolgens zeuren ze dat ze te weinig schermtijd krijgen van mij...π€£
Maar het is ook een.. ik ben zelf helemaal niet zo van de gadgets. Ik heb zelf niet eens een tablet. Ik doe al 5 jaar met dezelfde telefoon. Ik heb alleen prepaid en gebruik buitenshuis alleen internet voor noodgevallen. Wat dat betreft leef ik echt nog in de jaren 00 π€£
Ik heb de behoefte ook gewoon niet. Het enige apparaat wat mij heilig is is mijn ereader, en zelfs die is al ruim 8 jaar oud π
En ik zit nu financieel wat breder, maar zeker in de eerste jaren kon ik het me niet veroorloven om zomaar een telefoon te vervangen als hij kapot ging, dus ik was er ook extreem zuinig op en gaf hem echt niet aan de kinderen. Ze hebben dus nooit filmpjes gekeken als we ergens moesten wachten ofzo, als we ergens heen moesten waar ze zich zouden vervelen namen ze maar een boek mee π