Hooyo-shimbir Ik ben mijn oude poppenhuis aan het opknappen nu wil ik voor de vloer stukjes vinyl. Alleen heb ik geen idee waar ik een relatief klein stuk kan kopen. Oh en daarnaast waarmee zou ik het vinyl het best kunnen vastplakken? Ik dacht aan behanglijm (aangezien ik dat toch al heb voor het behang aan de muren)? Zou dit werken? Of beter iets anders... Jullie enig idee?
Femkes Voor vinyl zou ik even langs een kwantum of zo rijden en vragen naar restjes. Qua lijm, geen idee.
Pimpelmeesje Geen tips, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar je poppenhuis. Zou je foto's willen plaatsen?
Hooyo-shimbir Jahoor! Moet ook 2 raamkozijnen herstellen ๐ dat ga ik na het schuren als eerst doen. De buitenkant is al geschuurd en met de binnenkant ben ik nu mee bezig.
lindalovesmo Oh wow! Mooi poppenhuis! Qua lijm zou ik ook voor zoiets als bison gaan denk ik. En idd bij een kwantum of leen bakker langs om te kijken of ze iets hebben voor restjes. Mijn oude poppenhuis heeft een vloer van laminaat (ijsstokjes๐ )
Hooyo-shimbir lindalovesmo daar heb ik ook aan zitten denken! Was dat erg veel werk? Vinyl is wek een stuk makkelijker ๐ ik ga idd maar even de kwantum langs.
sleutelbloem vinyl kun je vastplakken met gewone lijm, behang met behangplaksel. de meeste interieurwinkels hebben oude boeken met vinyl/vloerbedekking en ook wel behang. als je het vriendelijk vraagt is er een grote kans dat ze je een oud boek geven.
Lovely83 Super leuk! Ik zou het met gewone lijm doen. Voor onze oudste dochter heb ik ook een poppenhuis opnieuw ingericht, en had toen tapijt met lijm vast gezet.
Vitamientjuh Bij turkse zaken (vaak meubelzaken) waar ze ook vinyl hebben geven ze altijd makkelijk een stuk mee.
sleutelbloem Let alleen wel een beetje op het patroon. Ik bedoel, een bloem van 10 x 15 cm staat nogal raar in een poppenhuis, let op dat je kleine of effen patronen kiest.
[verwijderd] Wat leuk. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik zag bij de dio in L'dam een rol cadeaupapier met een baksteen patroon.